Artykuły

Problem z nadmierną ilością gazów i wzdęciami?

Posted at 3 września 2014 | By : | Categories : Artykuły | Możliwość komentowania Problem z nadmierną ilością gazów i wzdęciami? została wyłączona

DOLEGLIWOŚCI ZE STRONY UKŁADU POKARMOWEGO – WZDĘCIA:

PRZYCZYNY:

– Nadmierne połykanie powietrza podczas szybkiego jedzenia,

– Nadmiar soli i cukru przy jednoczesnym NIEDOBORZE wody w diecie,

– Nietolerancje pokarmowe,

– Stres – prowadzi do pogorszenia czynności układu pokarmowego, a w związku z tym pokarm przebywa dłużej w jelitach, dochodzi do fermentacji i procesów gnilnych, a co za tym idzie nadmiernej ilości gazów,

– Nadmierny rozwój bakterii fermentacyjnych i drożdżaków.

NALEŻY JEŚĆ I PIĆ:

– Ciepłą lub letnią wodę- zimna woda powoduje gazy i wzmożone wzdęcia. Wypijać co najmniej po szklance wody przed każdym posiłkiem, a w jego trakcie najlepiej wcale już nie popijać.

– Brązowy ryż, zawiera on bowiem dużo błonnika, który stanowi pożyteczną pożywkę dla bakterii i poprawia funkcje przewodu pokarmowego.

– Mielone siemię lniane ( len mielony ) – zawierające błonnik z substancjami śluzowymi, które wygładzają i nawilżają błonę jelita.

NALEŻY UNIKAĆ:

– Rafinowanych węglowodanów, takich jak BIAŁY ryż, BIAŁE pieczywo, ciasta, produkty z białej mąki oraz BIAŁY makaron i inne.

– Kofeiny z kawy, mocnej czarnej herbaty, czekolady, napojów gazowanych.

– Wysoko przetworzonej, lub paczkowanej żywności.

DODATKOWE WSKAZÓWKI:

– Dobrze jest dodawać do potraw koper włoski, koper, kolendrę, bazylię, miętę, natkę pietruszki, szałwię, rozmaryn i tymianek by wspomóc trawienie.

– Dobrze jeść kiedy się jest odprężonym, wówczas jest najlepsze trawienie.

– Należy dobrze gryźć jedzenie, co zapewni prawidłowe strawienie pokarmu.

– Pamiętać by zamykać usta podczas jedzenia, jeśli wraz z pokarmem połknie się zbyt dużo powietrza, dotrze ono do żołądka powodując odbijanie i wzdęcia.

– Herbata z dodatkiem imbiru, kopru włoskiego wpłynie rozluźniająco na żołądek.

Kiedy jest się wzdętym, tak że aż ma się uczucie dyskomfortu, należy położyć się na plecach ( najlepiej na podłodze ) i przyciągnąć do siebie kolana, objąć je i trzymać je rękoma, poleżeć tak aż poczuje się, że ucisk w brzuchu się zmniejszył. Poprawa i ulga gwarantowana.

 

stomach

Źródło zdjęcia: i.huffpost.com